Wednesday, July 4, 2012

Setahun sekali..

Setahun sekali baru update blog ni..teruk betul..macam busy sesangat jer...mana taknya, asyik mengandung..bersalin..tahun depannya mengandung lagi...dan bersalin...ooohhhh...dah penat dah...cukup la sampai di sini sahaja.4 orang dah cukup!...Penat dah..2007 sorang...2008 sorang...dot..dot...2011 sorang..dan baru ni..2012 sorang..cukup dengan 2pasang..2 lelaki dan 2 perempuan.

Haru Biru rumah...dengan karenah mereka..asyik nak maaaain ajer.pergi mana-mana...hahaha...tuhan ajer yang tahu...cepatla dapat maid semula....yang ada sebelum ni dah berhenti.Bukan banyak pun kerja kat rumah ni...masak tak payah...basuh baju tak payah...gosok baju..tak payah...bak kata yang berkaitan baju-baju ni tak perlu buat....cuma sapu dan cuci lantai mesti!..dan jaga anak-anak yang paling penting. Tak la sangat membebankan kan?

Kalau bab masak tak perlu buat, sebab I ni jenis tak suka orang lain guna dapur I...kalau family datang tu guna la...sebabnya...tak suka..kain untuk lap tangan, diguna untuk lap pinggan....kain-kain kita gunakan untuk lap pinggan pulak,digunakan untuk lap meja la..dapur la....haaabis hitam jadinya. Tisu sudah disediakan untuk itu semua...sudah pakai...buang ajer...kan senang..



Wet Kitchen


Selalu Breakfast di ruangan ini ajer


Banyak celoteh pulak kali ni...baru habis pantang...3 Julai 2012 baru ni cukup 44 hari...dah merdeka la kiranya ni...hhuuuhh..banyak benda nak buat...bila bibik baru nak dapat ni..baru ni bibik kejap ajer...dah berhenti...I nak yang paling penting sekali jaga anak-anak, kalau I nak keluar. Harap-harap dalam bulan puasa ni ada yang baru seperti yang dijanjikan kepada kami...


Tak ada apa nak update....jadi ni ada sedikit koleksi. Dibeli di Kelantan bulan tiga...Selalu ke Kelantan dan sangat suka ke sana...Seronok tengok orang sana suka dan rajin bisnes.Tak kira perempuan ataupun lelaki..kira golongan dan rakyat Kelantan memang rajin. Rajin cari duiiitt...Walau mereka kerja sekalipun..makan gaji...kebanyakkan dari mereka tetap mahu buat bisnes juga. Contoh client masa di Kelantan...Doktor Herman...kerja di Melaka...bisnes di Kelantan ayahnya yang jaga. Laundry...Coin Operated di Kolej.

Set ni hubby yang pilih...bunganya cantik juga.Tapi..masih banyak lagi mahu dibeli. Masih belum mencukupi.


Satu lagi bunga ni..cantik..dan murah sangat...banyak lagi yang diborong...hehehe..nasib baik husband ni memang kaki shopping juga...apa lagi...ambik ajer la apa yang nak,betul tak?...hehehe..














Ni..ruangan yang mahu diisikan dengan barangan yang masih belum sampai-sampai lagi ni...nampak gayanya gambar dua tu kena dialihkan nih...

0 comments: